Известие

Collapse
No announcement yet.

Възкресяване на Алфа 155 - Много проблеми с тоци, мотора и липса на информация

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    @Alfa User
    Прав си колега, едно време всичко снимах, но сега единствената налична техника за снимане ми е телефона, а както знам от опит, автомобилните флуиди не се отразяват добре на корпусните детайли... Поради което съм дашен на дар слово. Както всички знаем, една снимка може да спести 2 страници писане, но в момента нямам такава възможност. Като изключа обезвъздушаването с помпата на АБС системата, останалите неща, които правя са да бърша след предишните собственици и това не е много за снимка. За сметка на това има още въздух в спирачната система, та със сигурност ще обезвъздушавам отново и ще лепна една снимка, преди още някой да изкърти някое от релетата като мен. По този повод да питам, къде горе-долу реагира педалът на спирачката? В момента колата спира, впредвид факта, че гумите са за боклука, бих казъл добре. АБС системата работи както трябва, но педалът реагира, около средата на хода, а нямам спомен преди да гръмне сервото къде реагираше. Днес я запалих на студено и тя изгасна веднага. На 2рото палене закрепи празен ход. На студено придърпа много, неприятно много. Но не дава да и натиснеш педала, макар и сецайки ускорява много прилично. Когато загрее сецането почти не се усеща, но е там. Това ме навежда на мисълта, че липсващата ламбда, не е виновна. Дайте идея как да тествам степера (моторчето за празният ход) имам съмнение, че то не се движи както трябва. Има ли специална магия за чистене? Също така, дайте идея къде да дупча кюнците за ламбда сондата.

    @Dimicha
    Това е 2ри дебитомер. Придърпването го имаше на стария и на този, което въобще не означава, че е гарантирано здрав, но с този няколко кончета се събудиха.

    @Classicalfamaniac
    Според схемите, книжките, наличието на крушка в цокъла (това го проверих, старата беше здрава, но все пак сложих нова) трябва да има. Според мен насилствено е изгаснала, впредвид факта, че няма ламбда, а гърнетата не изглеждат нови (причината да няма ламбда, просто катализаторът си е тръгнал). Освен това единият щекер ми се разпадна в ръцете. Бяха доволно прогнили пиновете. Отделно имаше записана грешка в ЕКУ-то за окъсили кабели.

    Като цяло наблюденията ми са, че половината кола се държи на армирано тиксо и силикон. Половината, защото другата или не работи или липсва.
    Сексът е като снега, никога не знаеш къде ще те изненада, колко сантиметра ще е и колко време ще продължи...
    Горд собсвеник на: Лада 2108 '90, Волга ГАЗ 2410 '88, Fiat Punto 75 ELX '94, Lancia Dedra 1.8 8v LE '94, Alfa Romeo 155 1.8 8v '94

    Comment


    • #32
      Чека се появява с новото купе по мое скромно мнение.
      Зарежи какво пише. Ето нагледно старото купе:
      https://www.youtube.com/watch?v=XXI1pScb_eU
      Новото купе:
      https://www.youtube.com/watch?v=U4uyyh-c0JQ
      Съдя и по това, че при 164 чека се появява през 95г. заедно с червен ключ с alfa-code.
      А според схемите, по спомен, дори дъртия инжекцион МЛ4.1 от края на 80те има извод на ЕКУ за чек.
      Само дето на таблото го има само на американките, на тези за европа, просто липсва индикатор.
      Ако това е така, всеки може да си извади чек с един светодиод.
      1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

      Comment


      • #33
        @Classicalfamaniac
        Колега, даваш интересна тема за размисъл. В първото клипче алфата е с базовият комбиниран уред. Моята е със "спортният" тоест, като на новата, ама няма лампите между скоростомера и оборотомерът. Другото, което ми направи впечатление е, че има лампа при уреда за налягане на маслото, а при мен няма. На самото табло аз имам извод за чек. В сервизното ръководство също е описано, че има чек лампа, дори във файлът, който ми е пратил колегата mimouzunov е описана веригата за чек лампата. Във последната даже са описани промените през годините и те са, че е въведен алфакод и се подава сигнал от скоростомера на таблото към ЕКУто. Сега съм малко на зор с времето, но така и така клапата за рецирколацията на въздуха е фалирала и много ме дразни само как върти по 2-3 минути, та ще комбинирам тестването на кабелите докато и изкубна кабелът и намеря здрава машинка.
        Сексът е като снега, никога не знаеш къде ще те изненада, колко сантиметра ще е и колко време ще продължи...
        Горд собсвеник на: Лада 2108 '90, Волга ГАЗ 2410 '88, Fiat Punto 75 ELX '94, Lancia Dedra 1.8 8v LE '94, Alfa Romeo 155 1.8 8v '94

        Comment


        • #34
          Да, след 95г. ЕКУ-то чете скоростомера, и дори светва чек (!), когато не работи датчика на диференциала, и записва грешка VSS.
          Аз ползвам това ръководство, и за V6 и за T.S, от години, и съм много доволен.
          http://www.tvc.se/AR/Workshop_Manual/page2.html

          С чека през 95г. пристига и самодиагностиката с 5-те натискания на педала на газта и мигащите кодове.
          1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

          Comment


          • #35
            Аз ползвам същото ръководство и в този файл - http://www.tvc.se/AR/Workshop_Manual/Fuel%20System.pdf на страница 4 е показано, че екуто има чек, а навсякъде в ръководството се показва алуминиевият колектор, който се сменя 1994 с пластмасов(а моята според ЕПЕР е излязла с пластмасов от завода). Поне аз си мисля, че това трябва да е писано преди 94, но това не пречи да бъркам. От друга страна Дедрата ми е 1994 преди фейслифта и тя си има чек.
            Сексът е като снега, никога не знаеш къде ще те изненада, колко сантиметра ще е и колко време ще продължи...
            Горд собсвеник на: Лада 2108 '90, Волга ГАЗ 2410 '88, Fiat Punto 75 ELX '94, Lancia Dedra 1.8 8v LE '94, Alfa Romeo 155 1.8 8v '94

            Comment


            • #36
              Здравейте отново колеги. Днес ми протече бензин от входът на рейката. Хубав фонтан стана. Отивам в гаража и докато чаках да изстине колата реших да си сменя сидито, защото прекъсва. Вадя сидито и... Изненадааа, някой отдолу рязал, творил, изолирал с краката си. Изолирбанда се разлепил, паднал, всичко окъсява... Красота! Както и да е махнах малката пластмаса в краката на пасажера измъкнах кабелите и почнах да свързвам наново и изолирам както трябва. Тогава гледам, един диод ме гледа под пасажерската седалка. Въх, тази кола излиза от филмовата поредица "Бързи и яростни". Диодите се оказаха по 2 на седалка, за да може да свети на всички в краката... Нито един диод нямаше товарно съпротивление и естествено бяха финиширали. Айде една обиколка с резачките чак до запалката и тази грозотия напусна колата. Продължих по план с изолирането и както да видя, едно кабелче видимо не от фабричната инсталация отива към ЕКУто. Махнах капачката и да наистина влиза в буксата му. Видях една снадка посредата на кабелът, разкачих я и започнах за измервам. +12 волта на контакт. Почнах да следя кабелът в обратната посока... Да от инсталацията за радиото е. Понеже нямах много време, изолирах останалите кабели оставих тази снадка в краката на пасажера, за да видя има промяна в поведението на колата, когато не е закачен този кабел и докато слагах капака на ЕКУто. Гледам 2 лепенки на него. Една жълта с надпис E.M.S Team и една червена на която пише E.M.S Racing. Направо побеснях, повече поради факта, че не знам това заводски чипс ли е, за тази кола ли е, само е сменено ЕКУто ли, какви са промените. Мистерия! Сложих друга скоба, пак протече след 1км. Айде обратно. 2та скоба, грес по рейката... Пак протече... 3та скоба от мотора на ладата, сложих я на удължението на голямото гедоре, изправих я, сложих я... За сега не тече. Интересно ми е, някой чувал ли е за тези красавци E.M.S. защото чичо гошо нищо не намира за тях. Утре сутринта ще я тествам колата с разкачен кабел на студено.
              Сексът е като снега, никога не знаеш къде ще те изненада, колко сантиметра ще е и колко време ще продължи...
              Горд собсвеник на: Лада 2108 '90, Волга ГАЗ 2410 '88, Fiat Punto 75 ELX '94, Lancia Dedra 1.8 8v LE '94, Alfa Romeo 155 1.8 8v '94

              Comment


              • #37
                Здравейте отново колеги,

                Лошото време и липсата на време ме накараха да оставя колата на паркинга за няколко месеца, но сега отново съм се захванал с възкресяването но този изстрадал екземпляр. След още една смяна на серво, сега имам прилично работещи спирачки с АБС. Имам съмнение, че има още малко въздух, но ще го тествам идните дни. Стигнах до мотора, закачих Мултиекускан и имаше записани много странни грешки:
                1. Lambda sensor - това е нормално защото тя физически липсва
                2. 01 Control Unit Faulty - Unknown/no power supply
                3. 2B - Unknown/no power supply
                4. 09 Vehicle speed sensor - Unknown/no power supply
                5. 55 Conditioner input - Unknown/no power supply

                Тук е интересният момент с 2B защото няма никаква информация за нея. Изтрих грешките и след 5 минути остана само ламбдата. 120км по-късно отново седи само ламбда сондата. Историята с мотора е, че когато я купих колата имаше обикновена газова, която си личеше, че е гърмяла. Поради тази причина махнах газовата, смених свещите (NGK), кабелите (Tesla), смених маркуча между дебитомера и дросела, върнах картерната вентилация в маркуча, защото беше затапена, смених маркучите на колектора, защото на 2ри цилиндър беше сериозно прокъсана. Проверих маркучите под колектора, сервото и съм сигурен, че не смуче въздух. Смених и дебитомера с друг, който не е отварян за разлика от моя, селеноида на вариатора, защото течеше масло от него. След всичките тези интервенции колата започна да върви почти 2 пъти повече, преди това беше доста вяла, набираше много плавно. Сега се истрелва и ускорява до самият прекъсвач. След 2 дена всичко беше наред и сега започна при палене (не всеки път) да сваля оборотите до 500-600 да притриса и после ги оправя. Прави го само един път, само при първо палене и то не всеки път. Другият проблем е, че при плавно ускоряване тресе, на студено повече от колкото на топло, но и там се усеща. Най-силно се проявява, ако поддържам дадени обороти и подам след това газ или като намалявам на скорост и след това ускоря. През МЕС видях, че датчикът за температурата на водата показва колкото и стрелката, датчикът за температурата на въздуха показва на първо четене правилна температура (на студен двигател +2 градуса спрямо този за външната температура на климатроника). По пътя на логиката ламбда сондата не играе на студено и не би трябвало да е от нея. За съжаление МЕС непрекъснато ме изхвърля и не мога да проверя какво е положението с дебитомера, не съм много сигурен и в моторчето за празният ход (което е почистено). Да добавя колата има бетон празен ход на 950-1000 оборота. Споделете моля ви опит как се отразявят проблемите с МПХ и дебитомер на този двигател. Ако има и някой доброволец да отдели 1-2 часа да тествам с негов дебитомер и МПХ ще го черпя много!
                Сексът е като снега, никога не знаеш къде ще те изненада, колко сантиметра ще е и колко време ще продължи...
                Горд собсвеник на: Лада 2108 '90, Волга ГАЗ 2410 '88, Fiat Punto 75 ELX '94, Lancia Dedra 1.8 8v LE '94, Alfa Romeo 155 1.8 8v '94

                Comment


                • #38
                  Колега, мойта има абсолютно и напълно същите симптоми - при първо палене оборотите пропадат, понякога гасне. Появи се може би някъде след като откачих окончателно сондата, виж дали не е там проблемът. Придърпването също го има и при мен и винаги го е имало. Смених маркучи всичко, паак се усеща малко, както казваш, особено като е студена. ОБАЧЕ! Значително се подобри и направо стана друга кола след смяната на бензиновата помпа. Явно старата не е вдигала налягане и колата се е побърквала - смърдеше на бензин и имаше нещо странно, че при много натиснат педал на газта сякаш почва да тъпче на едно място, а като върна дръпва повече. Сега си върви до прекъсвач. И може като нормалните коли да върви на 4-та с 1500 оборота. Та, виж си измери и налягането на бензина.

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщение
                    Колега, мойта има абсолютно и напълно същите симптоми - при първо палене оборотите пропадат, понякога гасне. Появи се може би някъде след като откачих окончателно сондата, виж дали не е там проблемът. Придърпването също го има и при мен и винаги го е имало. Смених маркучи всичко, паак се усеща малко, както казваш, особено като е студена. ОБАЧЕ! Значително се подобри и направо стана друга кола след смяната на бензиновата помпа. Явно старата не е вдигала налягане и колата се е побърквала - смърдеше на бензин и имаше нещо странно, че при много натиснат педал на газта сякаш почва да тъпче на едно място, а като върна дръпва повече. Сега си върви до прекъсвач. И може като нормалните коли да върви на 4-та с 1500 оборота. Та, виж си измери и налягането на бензина.
                    Ако сте със "старата" електроника и откачена сонда, това няма да е проблем за невървеж и тн!!
                    Едно време при разните му там гонки се виждаше и на практика.
                    По-скоро си попрегледаите горивните регулатори и бензиновите филтри, смяната им постига учудващи ефекти понякога.
                    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                    Comment


                    • #40
                      Здравейте колеги,

                      Аз на бензиновият филтър отдавна съм му вдигнал мерникът, но няма развиване, отделно, че крика ми не вдига достатъчно и не мога да си събера удобно 100те кила красота, че да му видя сметката. Утре ще се опитам да се добера до подемник. Иначе налягането е ниско 2.8 бара на празен ход. Не знам как съм го слагал вакуума на регулатора към колекторът, но сега няма махане, та с форсиране, максималната стойност, която видях е 3-3.1 бара. Измерването го направих на края на рейката (от към дроселът). Утре, ако успея да сменя филтъра ще махна отново колектора и ще меря всичко възможно.

                      @mimouzunov
                      В епер колата излиза - 167.156.0.0 - T.SPARK 1.8 SUPER'93. Произведена е 4/7/1994, не знам дали е новата или старата. Нямам никакъв опит с този модел.
                      Сексът е като снега, никога не знаеш къде ще те изненада, колко сантиметра ще е и колко време ще продължи...
                      Горд собсвеник на: Лада 2108 '90, Волга ГАЗ 2410 '88, Fiat Punto 75 ELX '94, Lancia Dedra 1.8 8v LE '94, Alfa Romeo 155 1.8 8v '94

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от ocultist Покажи съобщение
                        Здравейте колеги,

                        Аз на бензиновият филтър отдавна съм му вдигнал мерникът, но няма развиване, отделно, че крика ми не вдига достатъчно и не мога да си събера удобно 100те кила красота, че да му видя сметката. Утре ще се опитам да се добера до подемник. Иначе налягането е ниско 2.8 бара на празен ход. Не знам как съм го слагал вакуума на регулатора към колекторът, но сега няма махане, та с форсиране, максималната стойност, която видях е 3-3.1 бара. Измерването го направих на края на рейката (от към дроселът). Утре, ако успея да сменя филтъра ще махна отново колектора и ще меря всичко възможно.

                        @mimouzunov
                        В епер колата излиза - 167.156.0.0 - T.SPARK 1.8 SUPER'93. Произведена е 4/7/1994, не знам дали е новата или старата. Нямам никакъв опит с този модел.
                        Налягането посочено по-горе е нормалното! Ключа за паленето черен ли е или червен!?
                        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                        Comment


                        • #42
                          Здравей колега,

                          Черен е ключът и установих, че съм написал голяма простотия в предишният ми пост. Налягането даже е високо и аз съм мерил на входа, не на изхода. В книгите пише, че с включен вакуум на празен ход трябва да имам с 0.5 бара под измерените от мен стойности. Днес все пак ще проверя дали вакуумът не е запушен.
                          Сексът е като снега, никога не знаеш къде ще те изненада, колко сантиметра ще е и колко време ще продължи...
                          Горд собсвеник на: Лада 2108 '90, Волга ГАЗ 2410 '88, Fiat Punto 75 ELX '94, Lancia Dedra 1.8 8v LE '94, Alfa Romeo 155 1.8 8v '94

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от ocultist Покажи съобщение
                            Здравей колега,

                            Черен е ключът и установих, че съм написал голяма простотия в предишният ми пост. Налягането даже е високо и аз съм мерил на входа, не на изхода. В книгите пише, че с включен вакуум на празен ход трябва да имам с 0.5 бара под измерените от мен стойности. Днес все пак ще проверя дали вакуумът не е запушен.
                            Мерил си на правилното място!
                            Пътя е, помпа филтър реика регулатор и обратно назад...
                            sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                            Comment


                            • #44
                              Здравей колега,

                              Успях да развия с 300 зора парчето ръжда, наречено бензинов филтър и след това колата почна да пали една идея по лесно. Не прави 3 оборота мотора, а 2, почти незабелима е разликата, но я има. За съжаление и придърпването още го има. Проверих отново налягането и сега даже е е още по-високо и играе много по-малко:
                              с вакуум: 2.8 бар
                              без вакуум: 3 бар

                              +-0.1бар. За сежаление помпата на газ анализатора е извън строя да видя какво се случва със смесите. Имам съмнение, че високото налягане в ниските режими ми създава ядовете. Сега чакам заплата и ако излязат сметките ще се изръся за една ламбда или ГИ.

                              П.п. Някой има ли идея дали е марков този филтър?
                              Attached Files
                              Сексът е като снега, никога не знаеш къде ще те изненада, колко сантиметра ще е и колко време ще продължи...
                              Горд собсвеник на: Лада 2108 '90, Волга ГАЗ 2410 '88, Fiat Punto 75 ELX '94, Lancia Dedra 1.8 8v LE '94, Alfa Romeo 155 1.8 8v '94

                              Comment


                              • #45
                                Здравейте колеги,

                                Аз продължавам да се мъча, днес разкачих селеноида на вариаторът и карах така до работата ми, установих, че придърпването го има, но по-слабо изразено, така, че изключвам проблеми със зацепването за сега. Ще сложа старият отварян дебитомер да видя с него как ще е. От вчера си мисля за ЕВАП системата, дайте идея как да я тествам системата? Установих, че има доста сложен принцип на работата, който доволно се усланя на ламбда сондата и затова си мисля да затавя вакуумът между клапанът и колектора.
                                Сексът е като снега, никога не знаеш къде ще те изненада, колко сантиметра ще е и колко време ще продължи...
                                Горд собсвеник на: Лада 2108 '90, Волга ГАЗ 2410 '88, Fiat Punto 75 ELX '94, Lancia Dedra 1.8 8v LE '94, Alfa Romeo 155 1.8 8v '94

                                Comment

                                Working...
                                X